joi, 7 octombrie 2010

Mergem la scoala ca sa scapam de parintii de acasa

"O adevarată tragedie s-a petrecut lângă un liceu din Craiova. Un elev a murit cu un cuţit înfipt în inimă iar altul a fost înjunghiat în spate, la câţiva metri de şcoala unde învăţau. Tânărul suspectat că l-a înjunghiat mortal pe elevul din Craiova a fost prins, însă nu are un răspuns clar pentru sângerosul incident. Spune că a ucis pentru că a vrut să-l răzbune pe fratele mai mic."

Se spune ca trebuie sa ai grija ce iti doresti ca s-ar putea indeplini!Am vrut democratie,avem democratie.Singurul lucru,spune romanul,este ca nu prea stim noi ce sa facem cu ea,dar ne descurcam noi.De exemplu hai sa o luam step by step.Se aude ca democratia ne permite mai mute decat ne permitea comunismul,suntem liberi sa facem ce vrem,cum vrem fara sa ne dicteze nimeni.Ura!!!Sa trecem la treaba.De exemplu azi un tip,care a auzit si el de democratie l-a lovit pe fratiorul meu,ce bine imi pare ca pot sa fac si eu ce vreau!Eu ma gandesc ca,daca o s-i aplic si eu o palma,doua,poate o sa se ia mai rau de fratele meu,atunci...yupii as putea sa-l omor,ca asa nu o sa mai poata el sa riposteze.Zis si facut!
Destul!Pana unde trebuie a se ajunga sa ne dam seama ca gresim grav de tot,ca suntem 90% inconstienti si doar 10% constienti;ca doi metri mai departe de noi nu ne intereseaza?Unde sunt valorile,unde e educatia in primul rand si cea mai importanta,cea primita de la parinti?Unde sunt sentimentele,bucuriile venite din lucruri simple?Intelegerea?Pot sa fiu acuzata de faptul ca sunt demodata dar prefer asta,multumesc!
Sa facem o incursiune in trecut si sa vedem unde s-a ajuns intr-un timp ata de scurt.Eu,in epoca de piatra,acum vreo 10 ani(scola generala) ma duceam la scoala tarandu-mi dupa mine ghiozdanul incarcat de manuale si caiete,cu emotii ca nu am avut timp sau nu prea am avut chef ce-i drept sa invat totul sau nu am inteles multe lucruri,cu dorinta de a afla mai multe lucruri si de a trece la o lectie noua.Asteptam pauzele sa mai facem nazbatii,sa radem,sa glumim.Nu ma duceam la scoala cu un pix agatat de un caiet universal,cu figuri,imbracata cu ultima geaca aparuta la Zara ca sa-i dau gata pe toti si sa atrag cat mai multi baieti de partea mea,cu telefon de ultima generatie ca sa ascult muzica in ore ca oricum ramolitul ala de prof nu o sa observe si nu asteptam pauzele sa ma duc sa-mi afum plamanii,sa trag pe nas,sau sa omor.Zilele trecute,o tipa in metrou vorbea la telefon,iar la un moment dat zice:"m-a intrebat profa de ce vin la scoala,da' eu i-am raspun ca alta ocuptie nu am.Sunt mandra de replica mea"Celor interesati va propun o tema pentru acasa:daca in 10-15 ani s-a ajuns la o asemenea transformare negativa,ce vor face copii vostri la scola?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu